Balut!? WTF?

Så SuperMarie er på SuperTur rundt om i den vide verden og oppdaterer også der :) Og i dag/igår la ho ut et innlegg om at ho spiste «Balut». Du kan selv velge om du vil lese  videre eller om du vil stå over dette. Måten Marie beskriver på er grafisk og tåler du ikke det så gi faen i og lese resten ;) Link til hennes innlegg : HER

Utdrag fra supermarie sitt innlegg:
Balut spises som en midnightsnack her nede, varm. Den selges på gata, og spises forskjellig – alt etter hva du liker. Noen drikker bare vannet rundt fosteret (æh det ordet gir meg hjerneskader!), ikke selve fuglen, andre svelger fuglen hel, og noen er beist. Drikker, tygger, smaker, svelger. Det gjorde altså jeg. I tillegg til å, desverre, studere mitt kommende måltid før jeg satte tennene i det. Du ser alt du ikke vil se på tallerkenen din. Fjærene, de er sorte, du ser nerver, hvis du graver i fosteret finner du hodet også. Med to øyne. Som aldri fikk lov til å åpne seg….

Trikset er å aldri se på baluten før du spiser den, fikk jeg vite, selv filippinerne unngår det. Og jeg skjønner absolutt hvorfor.

Jeg skal ærlig si at måten ho beskrev dette gjør at jeg blir kvalm! Det er så hardt så ja.. Jeg får nesten spader bare av å lese det! Jeg kunne aldri tenkt meg å spise det.. Greit jeg spiser storfe,fugl og andre ting.. men der jeg ser at det er et FOSTER i et egg? Neitakk altså!

Så hvis dere vil se så trykk  <<HER>>

Categories: animalz | Tags: , , , , , , , , , , , | Legg igjen en kommentar

Innleggsnavigasjon

Legg igjen et lite merke etter deg davel ;-)

Opprett en gratis blogg eller et nettsted på WordPress.com.

