Blind dame kastet ut fra Storbyen!

For å si det igjen:

BLIND dame kastet ut fra Storbyen pga førerhund!?

Hvorfor i svarte fader ble hun hevet ut? Når ho ikke kan se noe? Skulle hun gått rundt med blindestokk isteden for når alle blinde påpeker at det er mye enklere å orientere seg med en hund? + at jeg leste at vakta ikke sa hvem han var heller. Kjempe koselig for en person som er blind at ho/han ikke aner hvem man snakker med?

Jeg synes det er usmakelig, og som jeg også har lest så var dette en ny vekter. Det synes jeg de skal bli lært med en gang at blinde /m førerhund er lov på senteret! At en blind person blir snakket til fordi h*n har med seg en hund. Ser du ikke forskjell på en førerhund og en vanlig hund? Førerhunden har jo på seg sånn spesielt bånd sak så ehm.. ja..

Eies av: STEIN J. BJØRGE, AFTENPOSTEN, NTB SCANPIX

Jeg har også lest på samme artikkel at denne vekteren er ikke velkommen tilbake på Storbyen Kjøpesenter. Og det synes jeg er kjempe viktig at de viser at førerhunder ikke er som alle andre hunder! Førerhunder/ terapihunder er hunder som folk er avhengig av. Som de ikke fysisk klarer seg uten. De hundene har også et sertifikat på at de er det :)

Så hva mener alle dere andre her da?

Categories: Ventiliering | Tags: , , , , , , , , , , , , , , , , | Legg igjen en kommentar

Innleggsnavigasjon

Legg igjen et lite merke etter deg davel ;-)

Opprett en gratis blogg eller et nettsted på WordPress.com.

