Kollektivtrafikk

Vi har mange valg i hverdagen. Bil,buss og tog.

  • 1mnd med tog tur/retur Halden-Særp er ca 1200kr med sånn kort- uten kort koster det 2520kr tur/retur (ha med sykkel? Beregn 1260kr ekstra)
  • 1mnd med buss så mye du vil innenfor østfold koster 650kr for periodekort Østfold– uten kort koster det 1080kr for tur/retur Låby – Halden Sentrum
  • 1mnd med bil dit du skal kan koste så mangt spørs hva slags bil du har og slikt.

Og politikerene eller hva f@!n sier at vi skal ta mer kollektivt? Hvis du tar et eksempel da. f. eks Lasse som skal tur/retur jobb i Fredrikstad hver dag vel og merke Europris sitt lager på Øra. Og så kommer noen med at han kan jo ta buss? Jadda, er ikke mulighet for det siden han jobber på et sted uten tilknytning til buss.. eller det er mulig å ta buss dit, men kan kommer han 2timer for sent til jobb. Trenger bevis? Joda, her har du bevis!

Søkte også på om han hvertfall kom seg til Fredrikstad til kl er halv 7. Nope kom seg ikke dit heller.. Så det synes jeg er for dårlig! Burde ha flere busser, så det hadde vært mulig å pendle med buss også de som har tidlig jobber. Når jeg jobbet på Borregaard så måtte jeg sykle ned til byen,tog til særp, sykle til Borregaard + at det kostet ekstra å ha med sykkelen på toget. Koster faktisk en barnebillett for sykkelen din!

Så ja, blir ikke billig uansett! Så hva skal man gjøre da? Joda, man kjører bil. Jeg har ikke lappen så jeg må jo ta buss/tog uansett om jeg vil eller ikke. (Ja, Lasse kjører meg hvis han har mulighet)

Så jeg må bare si det:

I WON!

 

Categories: Ventiliering | Tags: , , , , , , , , , , , , , , | Legg igjen en kommentar

Innleggsnavigasjon

Legg igjen et lite merke etter deg davel ;-)

Opprett en gratis blogg eller et nettsted på WordPress.com.

