Halloween: Bra/dårlig

Hellauu!

Mange folk her i denne verden er irritert på at man tar til seg flere høytider, som f. eks Halloween. Personlig synes jeg Halloween er et litt morsomt konsept. Man har også «Halloween» i flere typer tro. Som disse:

  • Wicca: Samhain
  • Mexico: Day of the dead/ Día de los Muertos
    • «The day of the dead»  – festene kan bli lokalisert så langt til tilbake som til innfødt pagan-kultur

Innlegget fortsetter under bildet

Her i Norge mener mange at det bare er enda en høytid vi har «stjelt» fra USA, men jeg er nok ikke så sikker siden vi har feiret samhain her før. Eller de som tror på det gjør det hvertfall. Og ungene som får oppleve halloween synes det er litt morro også. Tror jeg hvertfall.. Jeg synes det er kjempe kos når det dukker opp unger på døra i kostymer og sier «knask eller knep». Eller leke med gresskar.

≈*≈*≈*≈*≈*≈*≈*≈*≈

Så i år har jeg bestemt meg, jeg skal skjære ut gresskar og sette det på trappa! Det må jo bare bli awesome! Så oppdatering kommer!

Categories: Randomz | Tags: , , , , , , , , , | Legg igjen en kommentar

Innleggsnavigasjon

Legg igjen et lite merke etter deg davel ;-)

Blogg på WordPress.com.

