ADHD + Militæret = Usant

«Det er så jævlig urettferdig for oss som har ADHD! jeg blir så utrolig provosert, såret og irritert på slikt. Skal det være lik at mennesker med ADHD blir valgt ut av militæret uten å prøve engang? Det er jo mange mennesker med ADHD som kunne hatt masse å gi til en militærtjeneste. Jeg personlig ønsket meg inn i militæret, men kom selvfølgelig ikke inn. Jeg er medisinert…. Artikkelen jeg leste i går, kan leses her!

Jeg forstår det, men fordi jeg er medisinert hjemme er det ikke sagt at jeg trenger å være medisinert ute også. Det som er mest urettferdig, er at jeg aldri får en sjanse til å prøve heller. Tenk på det vi mister. Dere tenker kanskje ingenting nå? Det er ikke riktig! Vi mister muligheten til å ta flere utdanninger, mister muligheter til utdanning i miltæret. Vi får ikke muligheten til å prøve oss som andre mennesker. Vi mister følelsen av at vi kan hjele landet vårt. Drømmen til mange blir knust. Vi mister disiplinen. Hvorfor? Fordi vi har ADHD!

Er det slik at mennesker med ADHD er mindre verdt? Jeg føler meg mindre verdsatt, mindre verdt. Føler jeg blir mobbet og satt til side på grnn av min diagnose. Jeg føler at jeg ikke betyr noe.

Hvorfor får ikke vi samme mulighet som andre mennesker? Hvorfor kan vi ikke behandles likt? Hvorfor kan vi ikke få lov? Betyr vi ikke like mye? Er vi ikke bra nok???»

– Skrevet av Silje Nathalie, http://siljenathalieluvasen.wordpress.com/2012/10/13/adhd-militaeret-usant/

Synes det er feil at man skal diskriminere! Det er ikke sikkert alle personer med ADHD kan passe i militæret, men noen av dem kan! Derav synes jeg at de som vil inn i militæret skal evalueres individuelt! Så det er nå min mening!

Hva synes dere?

Categories: Ventiliering | Tags: , , , , , , , , , , , , , , | Legg igjen en kommentar

Innleggsnavigasjon

Legg igjen et lite merke etter deg davel ;-)

Opprett en gratis blogg eller et nettsted på WordPress.com.

