Fæl mat?

Dette jeg skriver nå er i mine egne erfaringer og det jeg har blitt fortalt av mine venner! Sånn da er det sagt..

Her er noen av de matrettene jeg har fått med meg at personer  ikke spiser lenger: Lever,Lungemos,Kjøttkaker, Fisk eller Fårikål. Jeg synes personlig det er kjempe rart, fordi det er matretter som har mye smak og er skikkelig norske matretter! Ser flere grøsser av at jeg bare sier ordet LUNGEMOS eller LEVER.. Har til og med hørt noen «logiske» grunner til at de kanskje ikke spiser lever da. Her er et eksempel: «Jeg spiser ikke lever fordi jeg vet hvilken rolle leveren har i dyret det kom fra» Joda, logisk nok det der. Jeg synes ikke det er en god nok grunn til å ihvertfall ikke smake på det først. Smak, så kan du få si om du ikke liker det eller ikke.

Etter jeg ble kjæreste med Lasse, så har jeg smakt endel ting som jeg ikke har smakt før. Og jeg føler jeg ikke kan si om jeg liker det eller ikke før jeg faktisk har tatt det i munn og smakt skikkelig på det!

Jeg synes også personlig at mennesker i Norge spiser for lite norsk mat! (ikke noe vondt mot våre nye landsmenn) Jeg synes bare at man skal se tilbake til sine røtter og se at det trenger ikke bare gå i pizza og taco! Selvfølgelig så spiser jeg begge de jeg sa nå, men allikevel da!

Hva synes dere?:)

EDIT:
Lungemos inneholder bare 9% lunge, så dere som grøsser over den. IKKE KLAG, er jo nesten ingenting jo..:P

Categories: Foodsez | Tags: , , , , , , , | Legg igjen en kommentar

Innleggsnavigasjon

Legg igjen et lite merke etter deg davel ;-)

Opprett en gratis blogg eller et nettsted på WordPress.com.

