Et år etter terrordagen!

I dag er det 1år etter den værste dagen i Norges historie (i fredstid). 1år siden dagen som var planlagt til kos og venner endte opp med tv’en konstant på, sjekking etter kjente på face for å se om de hadde oppdatert,meldinger ble sendt og tårer som rant.  Det er helt utrolig at det allerede har gått 1år siden livet ble snudd på hode. Tanken på hva denne onde mannen gjorde mot de uskyldige AUF ‘ erne er helt fryktelig. At det faktisk finnes sånne mennesker som ABB er nesten ikke til å tro på.

Jeg fulgte også rettsaken, men den skal jeg ikke nevne nå. Nå vil jeg nevne en kamerat som jeg vet hadde det utrolig vondt 22.juli og de dagene etter. Jeg kan ikke nevne navn, men hvis han leste dette så forstår han at jeg mener han. Jeg så han hadde det værst av oss som var samlet hjemme hos en felles venninne. Han hadde sin venninne på Utøya, en nydelig jente. Han gråt for henne fordi han visste ikke hvor ho var eller om ho en gang levde. På veien hjem så kjørte han fort. For fort.

Dessverre så var ikke ho en av de overlevende. Jeg dro i hennes begravelse og satt meg bakerst i kirken for å ikke trenge meg på. Da de skulle bære ut kisten så tittet jeg bare ned fordi jeg orket ikke se, orket ikke gråte. Mot sluttet tittet jeg opp. Hjerte mitt brast og jeg gråt. Tårene var grusome og påtrengende. Jeg så han, jeg så en fantastisk gutt som jeg bare ville holde rundt. Hans øyne var fylt med tårer og sorg. Der og da kunne jeg ønske at jeg bare kunne fjerne alt det vonde fra hans hjerte.

Hvis du leser dette og forstår at det er deg jeg snakker om så husk at jeg er glad i deg<3

Og nå er det 1år siden.

Hvil i fred alle som døde på Utøya 2011<3
En dag vil alle dere engler atter en gang gå på denne jord<3

Categories: Triste saker | Tags: , , , | Legg igjen en kommentar

Innleggsnavigasjon

Legg igjen et lite merke etter deg davel ;-)

Blogg på WordPress.com.

