Hydrangea – Hortensia

Hortensia er en av mine absolutte favoritt planter, men det er også en av de plantene jeg absolutt ikke får til.. Selv om jeg veit hvordan jeg skal ta vare på dem egentlig.

Det finnes forskjellige typer Hortensia. <<LINKZORS  TO WIKIPEDIA>> De fleste kan du få i flere farger, men den Hydrangea Macrophylla veit jeg du kan bytte farge på. Men det vil jeg fortelle mer om senere.. Nå skal jeg bare si noen ting som kanskje gjør at du kan få din Hortensia til å overleve. I motsetning til meg.

  • Alltid være fuktig. Den skal aldri tørke inn.
  • Såvidt jeg har lest trenger du ikke å gjødsle mer enn 2ganger i året. En gang på våren og en gang midt på sommeren.

Det er egentlig det du trenger å vite for en du skal ha inne. Tror jeg da.. =) Uansett, her er noen bilder av Hydrangea Macrophylla^^

Noen videoer jeg fant på youtube =)

Categories: Blomster | Tags: , , , , , , | Legg igjen en kommentar

Innleggsnavigasjon

Legg igjen et lite merke etter deg davel ;-)

Blogg på WordPress.com.

